“Hier kunnen we ons sociale gezicht laten zien”

Verteller: medewerkers Raet
7 Fans
Slotermeer
Jeroen van den Boorn schildert secuur het hok van Reina Foto: Shirley Brandeis, oktober 2008

Jeroen van den Boorn schildert secuur het hok van Reina Foto: Shirley Brandeis, oktober 2008

Alle rechten voorbehouden
Raet en Daad op de kinderboerderij het Ruige Riet

Sommige bedrijven doen meer voor hun klanten dan van hen wordt verwacht. De medewerkers van Raet – bekend van de online applicaties voor de personeels- en salarisadministratie – stonden op een donderdag in oktober 2008 op kinderboerderij het Ruige Riet met de kwast in de hand.

“Lekker hoor, even weg van kantoor.”

Normaal gesproken zit Manon van Rooy op donderdag in Amersfoort waar ze de interne communicatie onder haar hoede heeft. Donderdag bestond de werkdag – van negen tot vijf – uit schilderen. “Heb ik thuis ook wel eens gedaan; het gaat goed, hoor.” Collega Harry Hebben van de salarisadministratie heeft deze zomer ook de kwast in de hand gehad thuis. Nu schildert hij de stalmuren en gaandeweg de dag worden de stallen mooier en mooier. “Alleen al na het afstoffen, zag het er al een stuk beter uit,” merkt Michèl Tromp (externe communicatie) op. Met de stadsdeelorganisatie in Geuzenveld-Slotermeer als klant en met de wetenschap dat de kinderboerderij altijd wat helpende handen kan gebruiken, schakelde hij ‘Raet en Daad’ in. Hierbij stelt Raet een dag beschikbaar, zodat medewerkers een klus bij een klant kunnen uitvoeren. Tromp: “Ik kom hier vaak met mijn kinderen. Het is belangrijk dat dit in de buurt blijft bestaan.” Kinderboerderijhouder Cees Bergen ontving de Raet-medewerkers met open armen na het voorstel iets voor hem te doen. De stallen schilderen, dat was zijn grootste wens.

Genoegdoening

Raet berekent voor circa 4000 klanten ruim 2 miljoen inkomens. Waar men hoort dat er wat gedaan kan worden behalve het gewone werk, krijgen de medewerkers de kans zich ook buiten het kantoor in te zetten. “Het is voor ons een leuke afwisseling,” vertelt Jeroen van den Boorn, manager van de ICT afdeling. “Op deze manier kun je ook eens je sociale gezicht laten zien.” En daarmee het nodige doen voor de kinderboerderij in het Sloterpark. “Het was ook wel heel erg nodig, hoor,” vertelt Ingrid van Dam van het Service Center bij Raet. “Na de eerste lik verf zag het er meteen een stuk lichter uit.” En al staat ze met plezier te schilderen, thuis zou ze zo’n klus uitbesteden. “Ik heb er eigenlijk een hekel aan. Maar hier is het anders. Het groepsgebeuren is gezellig en het geeft zo’n genoegdoening.” Collega Harry knikt. “Het is fijn om iets goeds te doen voor je klanten.”

Alle rechten voorbehouden

494 keer bekeken

Geen reacties

Voeg je reactie toe