- Zo ontstaat er forse lekkage waardoor meerdere mensen water en vochtschade oplopen. Uiteraard kun je daar zelf geen rekening voor naar de verhuurder sturen.
- Dan het lapwerk in het toilet waar een muur met vochtdoorlatend verouderd tegelwerk 'vakkundig' werd opgeknapt met gips. Zoals we allemaal weten laat dat vocht door.
- Een afvoer door middel van een klein raampje in de badkamer is niet voldoende zonder een andere rooster om de lucht te laten stromen. Volgens de woningcoorporatie is dit niet nodig; resultaat schimmel. Waarbij bij de ene bewoner het vocht ophoopt in de badkamer waar het schimmel veroorzaakt, gaat het bij de andere bewoner zelfs tot in de hal.
- De bewoner van dit huis kan niet meer behangen omdat het vocht ook in de muren van gips zijn getrokken en het behang dus loslaat.
- De sloten worden niet onderhouden en zo kan het gebeuren dat je sleutel in het slot blijft steken waarna je die er met de beste wil van de wereld er niet meer uitkrijgt. Als je dan hulp inroept krijg je een kromme sleutel terug en blijft het slot nog net zo gaar als dat het was. Op de koop toe valt er dan nog van je sociale verhuurder een rekening voor gedane arbeid in de brievenbus, die je uiteindelijk na zwaar protest niet hoeft te betalen.
De coorporatie is langs geweest en vindt het allemaal prima. Veel bewoners weten helaas de weg (nog) niet naar de verschillende instanties, zoals het huurteam en WijkSteunpuntWonen.
T. Bosma: De bewoners willen anoniem blijven.
Ik hoop dat mensen ook zelf naar aanleiding van dit stukje foto's in willen sturen over achterstallig onderhoud.